uitgezonderd Kerst, Nieuwjaarsdag,
Pasen en Pinksteren.

Woensdag t/m zondag geopend van 13.00-17.00 uur, uitgezonderd Kerst, Nieuwjaarsdag, Pasen en Pinksteren.

Opening nieuwe tentoonstelling van het Meppeler zilver en officiële opening expositie van Arne Brink

Op 13 februari zijn twee nieuwe exposities in het Stedelijk Museum Meppel geopend.

Ieder half jaar wordt de Meppeler zilvertentoonstelling vernieuwd. Vanaf nu zijn er de stukken van de zilversmeden Gerrit Boomsma (Leeuwarden 1719-1788 Meppel), Arend de Vries (Zwartsluis 1737-1786 Meppel) en Matthias Sweeden (Wezel, NRW 1733–1803 Amsterdam) te zien. Zilverkenner en -verzamelaar Siem Willems of Brilman vertelt over de huidige expositie van het Meppeler zilver.

Ook de expositie “De wereld van Arne Brink’ werd die dag officieel geopend. De expositie was al een paar weken te zien. Viktor Koning zorgde voor de muziek bij deze feestelijke opening en collega-kunstenaar en fotograaf Erwin Zijlstra vertelde over Arne en het werk van Arne.

Viktor Koning

Tot slot zijn er weer nieuwe werken van Stien Eelsingh te bewonderen. Met al dat nieuws een goede reden om Stedelijk Museum Meppel te bezoeken!