uitgezonderd officiële feestdagen.

Woensdag t/m zondag geopend van 13.00-17.00 uur, uitgezonderd officiële feestdagen.

Stedelijk Museum Meppel verwerft topstuk Albert Torie

Uit handen van oud-Meppeler de heer Gülcher, nam de conservator van Kunsthuis Secretarie Mieke Mulders, onlangs een olieverfschilderij van Albert Torie (1896-1969) in ontvangst.

Het schilderij, een gezicht op Meppel, zal deel gaan uitmaken van de vaste collectie. In 2021 wordt Kunsthuis Secretarie officieel Stedelijk Museum Meppel.

Naast de bekende wisselexposities, zal er een vaste ruimte zijn met schilderijen van de kunstenaars die meer dan vijftig jaar geleden Meppel en omgeving op linnen vereeuwigden. Het schilderij is gemaakt op een plek die nu niet meer bestaat, maar misschien toch nog terug te vinden is. Op de achtergrond is onmiskenbaar de Meppeler toren. Herkent u de identiteit van de afgebeelde personen?

Het schilderij is te zien in Kunsthuis Secretarie. U kunt het, vanwege corona op afspraak, op vrijdag- , zaterdag- of zondagmiddag komen bekijken.