Stedelijk Museum Meppel

van 13.00-17.00 uur
uitgezonderd Kerst, Nieuwjaarsdag,
Pasen en Pinksteren.

Woensdag t/m zondag geopend van 13.00-17.00 uur, uitgezonderd Kerst, Nieuwjaarsdag, Pasen en Pinksteren.

Vanaf 11 februari nieuw Meppeler zilver in Stedelijk Museum Meppel

Deze week wordt er gewerkt aan een nieuwe zilvertentoonstelling.

De stukken van de zilversmeden Gerrit Boomsma (Leeuwarden 1719-1788 Meppel), Arend de Vries (Zwartsluis 1737-1786 Meppel) en Matthias Sweeden (Wezel, NRW 1733–1803 Amsterdam) worden vanaf 11 februari tentoongesteld.

Een unieke theepot vervaardigd door Matthias Sweeden, mooie tassen met zilveren beugels, knopen uit die tijd zijn te zien, een bijzondere nootmuskaatrasp, vervaardigd door Arend de Vries en nog heel veel meer prachtige zilveren gebruiksvoorwerpen.

Naast de vaste tentoonstelling van Stien Eelsingh en Henk Boerwinkel is dit de derde ‘vaste tentoonstelling’ Meppeler Zilver. Bijzonder is dat we de tentoonstelling Meppeler zilver elk halfjaar kunnen vernieuwen.

.